divendres, 28 de desembre del 2012

En procés: Obra 01(I)

 Com ja he avançat al perfil artístic de facebook, vaig a anar penjant fotos de l'obra que estic realitzant en aquestos moments. Les mesures són 145 x 75 cm, i està imprimat amb una mescla de gesso i pigments sobre dm de 3 mm.



El primer que vaig fer va ser tot el terra, amb un disseny de taulell hidràulic.
Hi vaig haver de fer un minuciós treball de cònica frontal per poder obtindre el resultat desitjat


Després vaig dibuixar la figura i vaig fixar tot el dibuix amb una emulsió acrílica per evitar que s'esborrara durant la següent part del procés (i potser la més pesada: pintar l'hidràulic)
Vaig pintar el terra amb oli; potser una errada, ja que amb acrílic haguera obtés uns colors més "plans", major opacitat i rapidessa.


 Per cobrir millor les restes del dibuix del terra, vaig pintar d'una forma molt esbossada la figura i el telèfon amb acrílic


I ja vaig començar a tacar la part superior de la figura amb oli. 
De moment  sombra natural i tostada només.
Com alguns haureu reconegut, es tracta del referent que vaig emprar a Pinceladas colectivas


A partit d'aquest moment ja només utilitzaré pintura a l'oli. 
A l'imatge s'aprecia la sombra al pantaló i les siennes al cos 


En aquesta imatge es veu molt bé el procés de modelat del clarobscur: Respectant el color de l'imprimació per les llums i afegint terres transparents pels obscurs i mitges tintes. Per matissar algun obscur també he utilitzat blau ultramar.


Ara ja toca pintar de veres! La base d'acrílic és genial per continuar amb oli.

Aniré penjant més fotos! Encara no he decidit si aniré modificant aquesta entrada o faré successives parts de la mateixa...
Aneu pensant títol!!! De moment "La trucada" o "L'espera"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada